Przejdź do Kącik Świata -> Maluszki

Aktualności

Żółwiki

                 Wrzesień                           

 

 

Przedszkole wita Was, przyjaciół poznać czas!
03.09 (poniedziałek)
Witajcie w przedszkolu! Tego dnia dowiemy się kto to jest „Przedszkolak”. Poznamy swoje imiona oraz radość ze wspólnej zabawy.

 
04.09 (wtorek)
Nauka piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”.

 
05.09 (środa)
Odkryjemy wszystkie zakamarki naszej sali i zaznajomimy się z panującymi w niej zasadami. Nauczymy się także rozpoznawać swoje znaczki na szafkach.

 
06.09 (czwartek)
Spacer po przedszkolu. Dziś odwiedzimy inne grupy przedszkolne w ich salach, zapukamy do gabinetu logopedy i poszukamy w szatni galerii prac Żółwików.
Na koniec poćwiczymy i pobawimy się na przedszkolnym podwórku.

 
07.09 (piątek) Nasze misie przyszły dzisiaj. Prosimy o przyniesienie do przedszkola jednego, ulubionego misia.

 
W moim niezwykłym domu nie nudzi się nikomu
10.09 (poniedziałek)
Najbliższa okolica – mój dom, moja ulica. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytania: Co to jest dom? Czym różnią się od siebie domy? Kto mieszka w domu? Porozmawiamy o członkach swojej rodziny oraz własnych pokojach.
11.09 (wtorek)
Teatrzyk Bajka zaprasza na kukiełkowe przedstawienie pt. „Gucio zaczarowany”.godz. 9.00
12.09 (środa)
Żółwiki poznają zasady jak bezpiecznie bawić się w domu.
13.09 (czwartek)
Każde zwierzę ma swój domek. Tego dnia poznamy różne zwierzęta i ich domy. Dowiemy się, które ze zwierząt nazywane są domowymi. Zastanowimy się też w jaki sposób dbać o naszych ulubieńców.
14.09 (piątek)
Hodujemy kwiaty. Dzisiaj wspólnie zasadzimy doniczkowe kwiaty, które staną się ozdobą naszej sali. Nauczymy się jak je pielęgnować oraz jaką rolę w naszym otoczeniu odgrywają rośliny.

 
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
17.09 (poniedziałek)
Stoi przy drodze na jednej nodze. Tego dnia poznamy wybrane znaki drogowe i posegregujemy je według kształtu tarczy.

 
18.08 (wtorek)
Dowiemy się jakie pojazdy poruszają się po drogach i pobawimy w kierowców.

 
19.09 (środa)
Bezpieczna droga do przedszkola. Poznamy różne rodzaje dróg oraz odgłosy ulicy. Przypomnimy sobie zasady bezpiecznego poruszania się w pobliżu jezdni i przechodzenia przez jezdnię.

 
20.09 (czwartek)
Spacer na skrzyżowanie (jeśli dopisze nam pogoda).

 
21.09 (piątek)
Bal na pożegnanie lata. Ubieramy się na kolorowo.

 

 
Mycie to jest samo zdrowie, każdy czyścioch ci to powie.
24.09 (poniedziałek)
Co służy do mycia rąk? Czego używamy do czyszczenia zębów? Co nam się przydaje jeżeli chcemy dbać o włosy? Czego używamy, gdy chcemy wyczyścić nos? Dziś poznamy akcesoria każdego czyściocha i ich przeznaczenie.

 
25.09 (wtorek)
Mydło pachnące jak kwiatki na łące. Oglądamy i wąchamy różne rodzaje mydełek.

 
26.09 (środa)
Tego dnia wykonamy ciekawe eksperymenty z mydłem w roli głównej. Dowiemy się w jaki sposób mydło usuwa plamy, jakie mydło się pieni i w jaki sposób mydło może być wykorzystywane.

 
27.09 (czwartek)
Proszki, płyny, żele to zabawy wiele. Żółwiki robią wielkie pranie.

 
28.09 (piątek)
Uświadomimy sobie, że woda to skarb, bez którego nie mogło by istnieć życie na Ziemi i nauczymy się jak ją oszczędzać.

Motylki

Wrzesień   

 

 

 

Idę do przedszkola.
 
03.09 (poniedziałek)Wspomnienia z wakacji– porozmawiamy o minionych wakacjach. Każdy Motylek będzie miał szansę opowiedzieć kolegom jak spędził wakacje. Zachęcam do przyniesienia pocztówek, zdjęć bądź pamiątek z wakacji. Proszę aby wszystkie przyniesione przez dzieci przedmioty były podpisane.
04.09 (wtorek)Nasze przedszkole– zaglądniemy we wszystkie zakamarki naszej placówki aby przypomnieć sobie co robimy w danym pomieszczeniu oraz jak powinniśmy się tam zachowywać.
05.09 (środa)Nasza sala– przypomnimy sobie codzienny plan dnia oraz zasady panujące w grupie „Motylkowej”.
06.09 (czwartek)Nasze podwórko – wrześniowa gimnastyka i tor przeszkód na przedszkolnym placu zabaw.
07.09 (piątek) W łazience– zajęcia z profilaktyki logopedycznej kształtowanie prawidłowej wymowy głosek szumiących .
 
 
 
Przedszkolaczek.
 
10.09 (poniedziałek) Nasze zabawki- kształtowanie umiejętności klasyfikowania.
11.09 (wtorek) Magiczne słowa – zabawy wdrażające do używania zwrotów grzecznościowych.
W tym dniu w naszym przedszkolu odbędzie się Teatrzyk kukiełkowy, spektakl „Gucio Zaczarowany”, o godz. 9.00.
12.09 (środa) – Mały zuch- zabawy matematyczne, przeliczanie w zakresie do 3.
13.09 (czwartek)Porządek w przedszkolu – zajęcia plastyczne rozwijające percepcję wzrokową oraz umiejętność różnicowania kresek i komponowania ich na kartce.
14.09 (piątek) – Dzień dobry! Do widzenia! – w tym dniu odpowiemy sobie na pytanie dlaczego i w jakich okolicznościach używamy zwrotów grzecznościowych.

 
Lubimy się bawić.
 
17.09 ( poniedziałek) – Lubimy się bawić – zajęcia integracyjne z elementami Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
18.09 (wtorek)- Domki z klocków- zabawy konstrukcyjne, rozwijanie umiejętności współpracy.
19.09 (środa)- „Mały – duży” – zabawy matematyczne oraz ćwiczenia kształtujące umiejętności klasyfikacji .
20.09 (czwartek)„Zabawy piłkami” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej oraz ćwiczenia artykulacyjne na wyrażeniach onomatopeicznych.
21.09 (piątek)Bawimy się wesoło- zabawy wspólne przy muzyce, doskonalenie umiejętności reagowania na ustalony sygnał dźwiękowy.

 
Jestem bezpieczny na ulicy.
 
 
24.09 (poniedziałek) Znam znaki drogowe- zabawy i ćwiczenia wdrażające do rozumienia pojęć związanych z jezdnią oraz bezpiecznym zachowaniem się na drodze.
25.09 (wtorek)Samochody- zabawy z elementami gimnastyki kreatywnej, kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
26.09 (środa) Jestem bezpieczny na ulicy. Jeśli pogoda na to pozwoli wybierzemy się na spacer aby „wytropić” znaki drogowe oraz sprawdzić umiejętności bezpiecznego poruszania się po drogach i chodnikach.
27.09 (czwartek)Światło zielone! Światło czerwone!- nauka piosenki, doskonalenie pamięci.
28.09 (piątek) Co słychać na ulicy?- zagadki dźwiękowe, rozwijanie uwagi i koncentracji dzieci.

 

 
Drodzy Rodzice,
Serdecznie zapraszamy na Zebranie organizacyjne, które odbędzie się 10.09.2018r.  w Naszej Sali o godzinie 16:30. 
 

Zajączki

   Wrzesień        

 

 

MOJE PRZEDSZKOLE
 
03.09 (poniedziałek) – WSPOMNIENIA Z WAKACJI – Porozmawiamy o minionych wakacjach. Każdy Zajączek będzie miał szansę opowiedzieć kolegom jak spędził wakacje. Zachęcam do przyniesienia pocztówek, zdjęć bądź pamiątek z wakacji. Proszę aby wszystkie przyniesione przez dzieci przedmioty były podpisane.
04.09 (wtorek) – NASZE PRZEDSZKOLE – Zaglądniemy we wszystkie zakamarki naszej placówki aby przypomnieć sobie co robimy w danym pomieszczeniu oraz jak powinniśmy się tam zachowywać.
05.09 (środa) – NASZA SALA – Przypomnimy sobie codzienny plan dnia oraz zasady panujące w grupie „Zajączkowej”.
06.09 (czwartek) – NASZE PODWÓRKO – Wrześniowa gimnastyka i tor przeszkód na przedszkolnym placu zabaw.
07.09 (piątek) – W ŁAZIENCE – Zajęcia z profilaktyki logopedycznej kształtowanie prawidłowej wymowy głosek szumiących .
 
 

 
JESTEM PRZESZKOLAKIEM
 
10.09 (poniedziałek) – NASZE IMONA – Zabawy doskonalące identyfikację własnego imienia oraz rozwijające spostrzegawczość i pamięć wzrokową.
11.09 (wtorek) – „GUCIO ZACZAROWANY” – przedstawienie teatrzyku „Bajka”. Godzina 9.00.
12.09 (środa) – DZIELNE PRZEDSZKOLAKI – Zajęcia matematyczne połączone z przypomnieniem obrazu graficznego cyfry od 1-5.
13.09 (czwartek) – DBAMY O PORZĄDEK – W Sali Zajączkowej odbędą się wielkie porządki. Każdy będzie miał szansę wziąć udział w przedjesiennych sprzątaniu naszej Sali.
14.09 (piątek) – UMIEMY SIĘ PRZYWITAĆ I POŻEGNAĆ – zajęcia integrujące grupę oraz wdrażające do używania zwrotów grzecznościowych.
 
 
WSPÓLNE ZABAWY
 
17.09 (poniedziałek) – NASZE ZABAWKI – zabawy dydaktyczne rozwijające pamięć i spostrzegawczość wzrokową.
18.09 (wtorek) – BUDUJEMY DOM – Zajęcia umuzykalniające utrwalanie nazw instrumentów perkusyjnych .
19.09 (środa) – JEŻE I MISIE – MAŁE, ŚREDNIE, DUŻE – zabawy matematyczne połączone z ćwiczeniem umiejętności używania określeń cech wielkościowych.
20.09 (czwartek) – Piłeczki malują obrazy – zajęcia plastyczne rozwijające zdolność obserwacji ora swobodnej ekspresji twórczej.
21.09 (piątek) – WESOŁE ZABAWY – zajęcia wykorzystujące elementy Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
 
 
NA ULICY
 
24.09 (poniedziałek) – JESIENNY BAL- Tego dnia w naszej Sali zagości Pani Jesień która zaprosi wszystkie przedszkolaki do wspólnej zabawy. Bardzo proszę aby w tym dniu dzieci mały na sobie ubranka w kolorach jesieni (czerwone, żółte, brązowe, złote itp.).
25.09 (wtorek) – BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze. Zajączki będą miały możliwość wzięcia udziału w krótkich inscenizacjach sytuacji drogowych.
26.09 (środa) - ZNAKI DROGOWE i SYGNALIZATOR ŚWIETLNY- zabawy matematyczne połączone z rozpoznawaniem znaków drogowych i ich znaczenia.
27.09 (czwartek) – SKRZYŻOWANIE – wybierzemy się na spacer aby „skonfrontować” teorię z praktyką.
28.09 (piątek) - ODGŁOSY ULICY – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej oraz zabawy słuchowe.
 

 
SERDECZNIE ZAPRASZAM NA SPOTKANIE ORGANIZACYJNE,
KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ 06.09.2018r.(CZWARTEK) O GODZINIE 16.30.


 

                        

Wiewiórki

   Wrzesień       
 
 
Wracamy do przedszkola.
3.09 ( poniedziałek)- „Przedszkole, drugi dom”- zajęcia muzyczno-ruchowe. Rozwijanie poczucia rytmu, słuchu i ekspresji artystycznej
4.09 ( wtorek)- „Mam swój znaczek i kolor”- zabawy z kodowaniem.
5.09 ( środa)- „ W przedszkolu jest zawsze wesoło”- zabawy muzyczno- ruchowe z wykorzystaniem instrumentów.
6.09 ( czwartek)- „Po co nam zasady?”- utrwalenie Kodeksu Przedszkolaka- kształtowanie umiejętności argumentacji i wnioskowania
7.09 ( piątek)- „Dni tygodnia” - wprowadzenie nowego kalendarza, który będziemy codziennie uzupełniać.
 
 
 
Wspomnienia z Wakacji
10.09 ( poniedziałek) - „ Pamiątki z wakacji”- bardzo proszę, aby w tym dniu dzieci przyniosły swoje pamiątki z wakacji.
11.09 ( wtorek) – Teatrzyk Bajka. Przedstawienie pt „ Gucio Zaczarowany”. Start godz 9.00.
12.09 ( środa)- „Podróże dalekie i bliskie”- zajęcia umuzykalniające, poznanie urządzeń ułatwiających nawigację, zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem mapy,szacowanie odległości, rozumienie oznaczeń i symboli.
13.09 ( czwartek)- „Palcem po mapie”- utrwalenie konturu naszego kraju, zapoznanie z usytuowaniem Polski w Europie.
14.09 ( piątek)- „Czym podróżujemy?”-zajęcia dydaktyczne, poszerzanie słownika o nazwy środków transportu, odczytywanie piktogramów, kategoryzacja, dekodowanie, doskonalenie zdolności motorycznych.
 
 
 
Jesteśmy bezpieczni.
17.09 ( poniedziałek) -”Mój adres”- utrwalenie adresu zamieszkania oraz zasad bezpieczeństwa na temat tego, komu można podawać adres.
18.09 ( wtorek) - „Moja droga do przedszkola”- odczytywanie symboli, globalne czytanie nazw sklepów, rozpoznawanie i klasyfikowanie znaków drogowych.
19.09 ( środa)- „ Bezpieczny przedszkolak”- utrwalenie zasad na temat bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań w domu, poszerzanie
wiedzy na temat urządzeń elektrycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 20.
20.09 ( czwartek ) - „Kto stoi za drzwiami?”- zajęcia dydaktyczne na podstawie bajki o „Wilku i siedmiu koźlątkach” braci Grimm. Kształtowanie odpowiednich postaw wobec nieznajomych pukających do domu, ocena postępowania w przykładowych sytuacjach.
21.09 ( piątek)- „ Po pomoc”- „Pali się!” J.Brzechwa. Burza mózgów na temat źródeł pożarów i sposobów ich unikania, klasyfikowanie, przeliczanie, porównywanie.
 
 
 
Dbam o siebie i środowisko.
24.09 ( poniedziałek)- „ Organy i ich funkcje”- zapoznanie z narządami wewnętrznymi i ich funkcjami w ciele człowieka.
25.09 ( wtorek)- „O jak oko”- przypomnienie , jakie zmysły i organy za nie odpowiadające ma człowiek. Polisensoryczne zagadki. Rozmowa na temat życia osób niepełnosprawnych, zabawy na podstawie Weroniki Sherborne.
26.09 ( środa)- „ Jak dbać o słuch?”-zajęcia dydaktyczne, rozmowa na temat decybeli i o roli ucha jako narządu słuchu, zapoznanie z budową ucha i pojęciem choroby lokomocyjnej.
27.09 ( czwartek)- „ Co czuję?”- doświadczenie, rozpoznawanie materiału za pomocą zmysłu dotyku. Doskonalenie motoryki małej poprzez selekcjonowanie drobnego materiału naturalnego.
28.09 ( piątek)- „ List dzieci do Pani Przyrody” - ekologiczne zajęcia edukacyjne. Ekspresja ruchowa do utworu „O fortuna z Carmina Burana” Carla Orff'a. Zagadki ekologiczne, wodny konkurs.
 
Serdecznie zapraszam Państwa na zebranie organizacyjne, rozpoczynające rok szkolny 2018/2019,
które odbędzie się 5.09 ( środa) o godzinie 16.30

Pszczółki

   Wrzesień      

 

 

TYDZIEŃ 1. Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy
 
3.09. Temat dnia: Nowe koleżanki i nowi koledzy w grupie
„Kodeks przedszkolaka” – ustalenie zasad zachowania się w przedszkolu. „Przedszkolny kodeks”. .Zabawa ruchowa: „Lokomotywa” – interpretowanie mimiką lub ruchem nazw stacji.
4.09. Temat dnia: W naszej grupie jest zawsze wesoło
Mój dzień w grupie”– rozmowa na temat uczuć jakie towarzyszą dzieciom w czasie pobytu w przedszkolu.
Zabawy z muszlą: rozwiązywanie zagadki i zabawy słowotwórcze. „Muzyka szkoły”– zabawa doskonaląca koncentrację słuchową
5.09. Temat dnia: Ulubiony kącik zabaw
Nasze kąciki zabaw” – przeliczanie zabawek z zachowaniem reguł liczenia
Każdy potrafi robić coś bardzo dobrze” – rozwijanie mowy i myślenia. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swoich umiejętności i talentów, budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie.
6.09. Temat dnia: Jesteśmy przyjaciółmi
Przyjaciele z przedszkola” słuchanie opowiadania i ocenianie postępowania bohatera,
wskazywanie pozytywnego i negatywnego zachowania, argumentowanie swojego wyboru. „Dobrze nam razem w grupie…” – praca metodami aktywizującymi. „Wyrzucamy strach do kosza” zabawa wizualizacyjna mająca na celu usunięcie strachu i obaw dzieci.„Poznajemy koleżanki i kolegów z grupy” – usprawnianie narządów mowy w trakcie logopedycznych zabaw grupowych.
 
7.09. Temat dnia: Poznajmy się bliżej
Rodzinny portret grupy” – tworzenie plakatu. Święto naszej grupy – ustalenie formy celebrowania święta grupy.
Ada i jej rodzina –. Przeliczanie członków rodziny własnej dziecka i rodziny Ady. Przeliczenie wyrazów w zdaniu ćwiczenia fonetyczne wyróżnianie głosek
 
4.09.2018 O godzinie 16:30 zapraszam Rodziców na spotkanie dotyczące organizacji pracy w nowym roku szkolnym.
 
 
 
TYDZIEŃ 2. Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las
 
10.09. Temat dnia: Wróciliśmy z wakacji
Kartka znad morza” – praca plastyczna (wydzieranie, wycinanie według własnego pomysłu, malowanie, konstruowanie zgodnie z instrukcją). „Dokończ zdanie” – zabawa słowna, dobieranie pasujących przymiotników.
Poznajemy nasz kraj” – poznawanie wielozmysłowe. Zapoznanie z mapą Polski, głównymi rzekami i miastami. Zaznaczanie na mapie miejsc, które odwiedziły dzieci. Ćwiczenia graficzne – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
 
11.09. Temat dnia: Wakacyjne skarby
Rozmowa na temat wakacyjnych pamiątek i wysłuchanego wiersza E. Waśniowskiej „Kamyk”. Określanie cech kamieni, ich faktury, wagi, koloru. Doskonalenie spostrzegawczości.
Prosimy o przyniesienie pamiątki z wakacji
Teatrzyk kukiełkowy GUCIO ZACZAROWANY godz. 9.00
 
12.09 Temat dnia: Wakacyjne wspomnienia
Trzy krzesła” – zabawa grupowa. Kojarzenie miejsc letniego wypoczynku z ich atrybutami. Dostrzeganie regularności rytmów, kontynuowanie rytmu w zabawach z krążkami i w kartach pracy zabawy wg Gruszczyk –Kolczyńskiej
Wspominamy wakacje” – obserwowanie pogody – nazywanie charakterystycznych zjawisk atmosferycznych występujących latem. „Letnie krajobrazy” – rozbudzanie kreatywności plastycznej.
 
13.09. Temat dnia: Odpoczynek to ważna sprawa
Spacer po lesie” – ćwiczenia orientacji w przestrzeni i na kartce papieru.
Odkodowywanie i kodowanie informacji na podstawie znaków informacyjnych w otoczeniu dziecka oraz przestawionych na ilustracji w książce. Formułowanie zasad bezpiecznego wypoczynku w różnych miejscach pobytu, graficzne przedstawienie zasad – praca w grupie
 
14.09. Temat dnia: Kończy się lato
Szaszłyk z owoców późnego lata” –warsztaty kulinarne. Ćwiczenia grafomotoryczne. Dostrzeganie rytmu z korali na ilustracji.
Rymy o lecie –układanie przez dzieci rymowanek o kończącym się lecie. Ćwiczenia doskonalące słuch fonemowy – analiza sylabowa nazw ilustracji, przeliczanie sylab. Łączenie obrazków, których nazwy się rymują.
 
14.09. Proszę o przyniesienie owoców np. jabłka, gruszki lub śliwki
 
 
TYDZIEŃ 3. Co nam jesień w koszu niesie?
 
17.09. Temat dnia: Barwy późnego lata
Opisujemy przyrodę” – wycieczka do Parku AWF-u, określanie barw późnego lata na podstawie obserwacji, wielozmysłowe poznawanie przyrody. Zbieranie okazów przyrodniczych do kącika tematycznego.
Barwy odchodzącego lata” – praca plastyczna. Określanie barw późnego lata na podstawie reprodukcji i opisu obrazów wybranych sławnych malarzy. Konstruowanie zabawki dydaktycznej – „Wirujące koła” według podanej instrukcji
 
18.09. Temat dnia: Chrupiemy warzywa
Poznajemy warzywa” – wielozmysłowe poznawanie warzyw sezonowych. Rozróżnianie warzyw za pomocą różnych zmysłów, określanie ich cech (kształt, barwa, zapach, faktura, twardość, smak).
Globalne czytanie nazw warzyw, podział na sylaby. Zabawa edukacyjna „Na straganie” – podział ról.
 
19.09. Temat dnia: Jemy zdrowe owoce
Rozróżnianie wybranych owoców oraz utrwalanie ich nazw i cech. Rozmowa na temat przygotowania sałatki z owoców na podstawie wysłuchanego tekstu „Ada opowiada”. Sałatka owocowa – przygotowywanie potrawy – ćwiczenia praktyczne. Wspólny poczęstunek.
20.09.Temat dnia: Zapasy ze spiżarni
Zapoznanie dzieci z jesiennymi pracami wykonywanymi na działkach i w ogródkach. Wzbogacanie wiedzy na temat zapasów gromadzonych przez ludzi na zimę.
Jesień w ogrodzie – nauka i interpretacja ruchowa piosenki. Utrwalenie wiadomości dotyczących owoców i przetworów (nazewnictwo, wygląd wartości odżywcze i smaki).
 
21.09 Temat dnia: Dary lasu
Las domem zwierząt” – układanie kolekcji. Poznawanie dzikich owoców rosnących m.in. w lesie, stanowiących pożywienie dla zwierząt. „Wiewiórcze spiżarnie” – układanie rytmów, przekładanie z jednej reprezentacji na inną. Doskonalenie wyobraźni przestrzennej i logicznego myślenia – labirynty.
Poznajemy grzyby” – zabawa dydaktyczna. Poznawanie gatunków jadalnych i trujących grzybów oraz właściwego sposobu ich zbierania. Porównywanie liczebności zbiorów grzybów jadalnych i trujących, utrwalenie nazw grzybów.
 
18.09. Proszę o przyniesienie wybranych warzyw. Informacja w szafeczkach.
19.09. Proszę o przyniesienie wybranych owoców sezonowych. Informacja w szafeczkach.
 
 
TYDZIEŃ 4. Wiemy, gdzie mieszkamy
 
24.09. Temat dnia: Wiemy, gdzie mieszkamy
Znam swój adres” – autoprezentacja. Utrwalanie znajomości adresu zamieszkania (ulica, nr domu lub mieszkania, nazwa miasta, miejscowości). Doskonalenie koncentracji uwagi i pamięci na czytanym tekście „Ada opowiada” – układanie ilustracji do opowiadania.
Moja droga do przedszkola” – rysowanie planu drogi z domu do przedszkola. Planowanie swojej pracy, posługiwanie się określeniami kierunków. Zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z przekazywania adresu zamieszkania nieznanym osobom.
 
25.09. Temat dnia: Zebra na ulicy
Co z tą zebrą?” – rozmowa na temat opowiadania M. Terlikowskiej „Zebra na ulicy”. Zabawy dydaktyczne wprowadzające i utrwalające zasady ruchu drogowego z wykorzystaniem ilustracji wybranych znaków drogowych. Ustalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Rozpoznawanie znaków drogowych na ilustracjach. Rozwijanie słuchu fonemowego.
 
26.09. Temat dnia: Poznajemy zasady ruchu drogowego
Bezpieczna podróż samochodem” – pogadanka na temat podróżowania samochodem, bezpiecznej jazdy, wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwa w czasie podróży.
Kto pierwszy dojedzie do celu?” – konstruowanie gry – opowiadania. Wprowadzenie zasad konstruowania gier-opowiadań – wyznaczanie trasy wyścigu samochodów. Przestrzeganie reguł gry. Przeliczanie oczek na kostce.
 
27.09.Temat dnia: Starszaki się nie zgubią
Wycieczka na skrzyżowanie” – obserwacja ruchu ulicznego. Utrwalenie informacji na temat przepisów ruchu drogowego. Rozmowa na podstawie tekstu „Ada opowiada” o poruszaniu się po ulicach osób niepełnosprawnych oraz roli psów przewodników.
Znam swój adres” – słuchanie opowiadania S. Szuchowej „Przygoda z małpką”. Uświadamianie dzieciom zagrożeń i sposobów zachowania się w sytuacji, zgubienia się oraz znaczenia zapamiętania swojego nazwiska i adresu zamieszkania.
 
28.09. Temat dnia: Praca policjanta
Praca policjanta” – rozmowa na temat zawodu policjanta, jego umundurowania i wyposażenia. Układanie historyjki obrazkowej „Niebezpieczna zabawa”. Odgrywanie scenek dramowych. Doskonalenie orientacji na kartce: w prawo, w lewo.