Przedszkole – Żabki

NAKLEJKA-NA-OKNO-SZYBE-MEBLE-LUSTRO-ZABA-ZABKA

Kwiecień

22.04 (wtorek) – MAGICZNY KĄCIK W NASZEJ SALI – „Mądre rady” – uważne wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej, rozmowa na temat treści wiersza; ocena postępowania bohatera. „Kolorowy świat bajek” – zajęcia plastyczne, malowanie dużych sylwet postaci z bajki „Czerwony Kapturek”.

23.04 (środa) – KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM – „Biedronkę każdy zna!” – zajęcia muzyczne z nauką piosenki. „Zły humorek” – uważne wysłuchanie wiersza D. Gellner, rozmowa o emocjach i sposobach ich okazywania. „Lustro” – zabawa naśladowcza w parach.

24.04 (czwartek)  – JAK POWSTAJE KSIĄŻKA ? – Rozmowa kierowana, poznanie etapów powstawania książki. „Chwila z książką” – słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela, rozwijanie zainteresowania książką. „Otwieramy – zamykamy”- zabawa orientacyjno – porządkowa poprzedzona krótką rozmową o bibliotece                                i przechowywaniu książek.

25.04 (piątek) – DZIŚ PRZYRZEKAM, OBIECUJĘ, KAŻDĄ KSIĄŻKĘ USZANUJĘ! – „Szanujemy książki” – uważne wysłuchanie wiersza J. Huszcza; rozmowa na temat treści wiersza; ocena postawy bohaterów. „Nasze rączki” – zabawa plastyczna; odbijanie na kartce pomalowanych dłoni.

 KIEDY BĘDĘ DUŻY…

28.04 (poniedziałek) – A JA ROSNĘ I ROSNĘ – „Kim będę, jak dorosnę” – rozmowa z nauczycielem; nazywanie zawodów prezentowanych na zdjęciach; rozmowa na temat wymarzonych zawodów dzieci wspierana informacjami i zdjęciami. „Jak rośniemy” – zabawa edukacyjna; ustalenie kolejności etapów rozwoju człowieka.

29.04 (wtorek) – A MOŻE ZOSTANĘ LEKARZEM? – „Pudełko pełne skarbów” – zabawa edukacyjna, zapoznanie z zawodem lekarza, słuchanie piosenki: „Do lekarza” i wiersza Piotra F. Nalepy. „Numer alarmowy” – wprowadzenie numeru alarmowego.”Wyleczymy misia, wyleczymy lale” – zabawa naśladowcza                               z wykorzystaniem przedmiotów przydatnych w pracy lekarza. „Duży skok – mały skok” – zabawa ruchowa z elementami skoku.

30.04 (środa) – A MOŻE BĘDZIE WŁAŚNIE TAK… – „Wyobraźnia” – uważne słuchanie wiersza; rozmowa na temat jego treści; zachęcanie dzieci do relaksu przy muzyce i wyobrażania sobie kim chcą zostać, co chcą robić; opowiadanie innym                              o wyobrażonych sytuacjach, marzeniach. „Znamy zawody” – zabawa edukacyjna, łączenie narzędzi pracy i zawodów.