
Czerwiec
I TYDZIEŃ – W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE
02.06 (poniedziałek) – W ZAGRODZIE – „Wiejska zagroda” – poznawanie elementów zagrody z różnych materiałów źródłowych; rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie zwierząt gospodarskich; wysłuchanie ciekawostek. „Mieszkańcy zagrody”- zabawa naśladowcza, ilustrowanie ruchem sposobu poruszania się zwierząt w gospodarstwie wiejskim; doskonalenie koncentracji uwagi oraz umiejętności szybkiego reagowania na sygnał wzrokowy. „Cztery czy dwie nogi” – zabawa matematyczna.
03.06 (wtorek) –HAŁASY NA WIEJSKIM PODWÓRKU – „Na podwórku” – oglądanie inscenizacji utworu T. Fiutowskiej, wzbogacanie form odbioru literatury, kształtowanie umiejętności odgrywania ról, wykorzystanie fragmentu utworu do ćwiczeń ortofonicznych, poznawanie sposobów odżywiania się zwierząt. „Kwa, kwa, kwa i kukuryku” – zabawy logopedyczne. „Głodne zwierzęta” – zabawa dydaktyczna i rozmowa na temat konieczności zaspokajania potrzeb zwierząt przez człowieka np.: odpoczynku, zapewnienie schronienia; pożywienia. „Gąski, gąski do domu” – zabawa ruchowa z elementami biegu.
04.06 (środa) – RODZINY ZWIERZĄT – „Młode i ich mamy” – porządkowanie ilustracji, tworzenie kolekcji: osobniki dorosłe i ich młode, nazywanie poszczególnych przedstawicieli zwierząt, wyszukiwanie podobieństw i różnic między młodymi i rodzicami. „Koguty i kurczątka” – zabawa muzyczno – ruchowa. „Małe i duże” – układanie obrazków z części, sklejanie ułożonych obrazków.
05.06 (czwartek) – CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA? – „Zwierzęta w gospodarstwie” – wysłuchanie wiersza S. Bacewicz jako wstępu do rozmowy na temat znaczenia hodowli zwierząt połączonej z degustacją produktów. „Mieszkańcy zagrody” – zabawa naśladowczą. „W wiejskiej zagrodzie” – zajęcia muzyczne.
06.06 (piątek) – ZWIERZYNIEC – „Na pastwisku” – zabawa matematyczna, poznawanie znaczenia liczebników porządkowych podczas ustawiania zwierząt w określonej kolejności na podstawie zabawy E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej. „Skok przez przeszkodę” – zabawa ruchowa z elementami skoków. „Zagadki z wiejskiego podwórka” – rozwiązywanie zagadek słownych o zwierzętach na podstawie ich charakterystycznych cech. „Baranek” – praca plastyczna.
II TYDZIEŃ – CZYM PACHNIE LATO?
09.06 (poniedziałek) – LETNIE OWOCE – „Czereśnie i dzieci” – wiersz do słuchania Stefanii Szuchowej; rozmowa na temat wiersza oraz tego, czy owoce są zdrowe i czy warto je jeść; wypowiedzi dzieci na podany temat. „Muszka i gruszka” – zajęcia matematyczne. Dlaczego owady lubią owoce ? – rozmowa kierowana; klasyfikowanie obrazków przedstawiających owady i owoce według wybranej cechy. „Jedzie pociąg pod górę” – zabawa muzyczna.
10.06 (wtorek) – SAŁATKA OWOCOWA – Tyle samo – zabawy matematyczne; przeliczanie, dopełnianie, rozdzielanie po tyle samo, nazywanie i kolorowanie owoców; reagowanie na sygnał dźwiękowy. „Kolorowe owoce” – zabawa orientacyjno – porządkowa. „Robimy sałatkę” – zajęcia praktyczne.
11.06 (środa) – MIESZKAŃCY ŁĄKI – „Wiercipiętek poznaje owady” – słuchanie opowiadania M. Galicy; poznawanie owadów mieszkających na łące; umieszczanie na tablicy obrazków przedstawiających owady. „W sadzie” – zabawa z elementami skłonu. „Biedronka” – praca plastyczna.
12.06 (czwartek) – KWIECISTA ŁĄKA – „Owady i kwiaty”- doskonalenie sprawności manualnej; nazywanie owadów i kwiatów, rozpoznawanie elementów na rysunku. „Z kwiatka na kwiatek” – zabawa z elementami skoku.”Zagadkowa łąka” – rozwiązywanie zagadek słownych.
13.06 (piątek) – SŁOŃCE W PEŁNI – „Gimnastyka na świeżym powietrzu” – ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem sprzętu gimnastycznego na świeżym powietrzu; kształtowanie właściwej postawy ciała podczas ćwiczeń. „Na łące” – zabawa ruchowo – naśladowcza. „Czym pachnie lato?” – zajęcia muzyczne z nauką piosenki.
III TYDZIEŃ – ZDROWE PRZEDSZKOLAKI
16.06 (poniedziałek) – ODŻYWIAM SIĘ ZDROWO – „Zdrowe jedzenie” – zabawa dydaktyczna. Rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia. Zgodne współdziałanie w zespole. „Owoce i warzywa” – zabawa orientacyjno – porządkowa. „Mniam, mniam” – ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek. Uważne słuchanie utworu. Utrwalenie nawyku mówienia na wydechu. Doskonalenie mięśni narządów mowy na zgłosce mniam.
17.06 (wtorek) – RUCH, RUCH, RUCH! – „Rysowanie w ruchu” – zajęcia plastyczne. Rozwijanie umiejętności rysowania na płaszczyznach w różnych pozycjach i kierunkach. „Rysujemy obrazy” – zabawa ruchowa. „Kółko małe, kółko duże” – ilustrowanie ruchem treści wiersza. Rozwijanie orientacji w schemacie swojego ciała.
18.06 (środa) – DBAMY O ZDROWIE – Zajęcia muzyczno – ruchowe. Wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie. Rozwijanie wyobraźni ruchowej przez zabawę przy muzyce. Rozpoznawanie muzyki smutnej i wesołej. Doskonalenie koordynacji słuchowo – wzrokowo – ruchowej. „Zdrowe przedszkolaki” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej P. Siewiera – Kozłowskiej. Usprawnianie ruchomych narządów mowy. Utrwalanie prawidłowego toru oddechowego.
DZIEŃ RODZINY – GODZ. 15:30 – WYSTĘP GRUPY ŻABEK I MISIÓW
19-20 CZERWCA – PRZEDSZKOLE ZAMKNIĘTE
IV TYDZIEŃ – PLANUJEMY LETNIE PODRÓŻE
23.06 (poniedziałek) – ŚRODKI LOKOMOCJI – „Czym podróżujemy?” – zabawa dydaktyczna poprzedzona burzą mózgów na temat znajomości pojazdów; nazywanie i podział środków transportu na lądowe, wodne, powietrzne. „Brr, wrrr, szsz” – zabawy logopedyczne; aparatu mowy oraz wrażliwości słuchowej.
24.06 (wtorek) – BLISKO CZY DALEKO? – „Podróże bliskie i dalekie” – zabawy matematyczne; różnicowanie, porównywanie i posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów: „daleko – blisko”. „Na torze” – zabawa ruchowa z czworakowaniem. „Samochód” – wspólna praca plastyczna.
25.06 (środa) – PODNIEBNE LOTY – „Samoloty” – słuchanie wiersza Z. Przyrowskiego. „Warkoty i brzęczenie” – zabawa ortofoniczno – rytmiczna typu echo; doskonalenie wymowy w czasie rytmicznego naśladowania odgłosów pojazdów. „Podniebne akrobacje” – zabawa badawcza.
26.06 (czwartek) – MOŻE NAD MORZE – „Jak to mały Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele” – poznawanie sposobów wypoczywania nad morzem po wysłuchaniu opowiadania H. Łochockiej; rozmowa kierowana na temat treści utworu; uświadomienie kiedy nie wolno kąpać się w morzu. „Fale na morzu” – ćwiczenia oddechowe rozwijające narządy mowy. „Na wakacjach” – tworzenie opowiadania; układanie historyjki z wykorzystaniem dostępnych przedmiotów; rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego. „Morskie fale” – praca plastyczna.
27.06 (piątek) – JUŻ WAKACJE – „Wyprawa w nieznane” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych; opowieść ruchowa.”Memo” – gra ćwicząca percepcję wzrokową i pamięć. „Kalambury” – przedstawianie za pomocą ruchu różnych pojazdów, rozwijanie wyobraźni ruchowej.